Лікування за кордоном

Медичний туризм дає можливість пацієнту швидко повернутися до повноцінного життя – Наталія Строковська

Медичний туризм забезпечує доступ пацієнтові до найбільш ефективних та інноваційних методів лікування, діагностики, реабілітації та оздоровлення. Тому поїздки на лікування за кордон затребувані й актуальні. Про методи залучення пацієнтів, просуванні клінік в інтернеті, вплив світової пандемії COVID-19 на розвиток медичного туризму ми поговорили з головним редактором порталу та друкованого видання про можливості лікування і оздоровлення за кордоном DoctorGEO & DoctorSPA Наталією Строковською.

Розкажіть про те, які методи використовують зарубіжні клініки для залучення пацієнтів з інших країн?

Зазвичай це комплекс методів, оскільки на сьогодні для грамотного просування потрібно використовувати всі можливості, а не фокусуватися на чомусь одному. Маркетинг в наш час повинен бути сфокусований на різні напрямки, лише в такому випадку можна домогтися гарного результату.

Зарубіжні клініки зазвичай або зв’язуються з профільними агентствами-посередниками, або просувають свої сайти. Є медичні установи, які більше орієнтуються на партнерські відносини, є й такі, що займаються переважно інтернет-маркетингом.

Зазвичай представники клінік приїжджають на медичні виставки, де зустрічаються з партнерами, працюють з потенційними клієнтами. Робота на виставках може дати результат в тривалій перспективі. На таких заходах зосереджена цільова аудиторія, цікава для клінік: представники агентств і пацієнти. Вони формують запити, які практично завжди робочі. Нецільових запитів з виставок надходить мало.

Інша справа – контекстна реклама в інтернеті. Вона використовується широко і непогано працює, але в ній дуже багато порожніх запитів. Люди часто клікають на оголошення, щоб просто дізнатися ціну за послуги. Через це на контекстну рекламу часто зливаються великі бюджети.

Також багато клінік просуваються безпосередньо через сайти агентств і профільних медичних порталів. Там створюється сторінка медичного закладу зі всією необхідною для пацієнта інформацією. Портали цікаві тим, що вони часто пов’язані з професіоналами ринку медичного туризму. Тому це робота і на В2В, і на В2С.

Наскільки ефективна реклама зарубіжних клінік в інтернеті? Розміщення інформації про них на профільних медичних порталах?

Розміщення на порталах однозначно ефективне, адже це профільна, цільова аудиторія. Дуже добре працюють цільові сторінки, статті про методи лікування конкретних захворювань, а не загальна інформація про клініку. Запити пацієнтів стали більш точними, конкретними. Їм цікаво, як можна впоратися з їхньою проблемою, хворобою, а не загальна інформація про медичний заклад. Тому статті, цільові сторінки про метод лікування, діагностики або про певне відділенні клініки (наприклад, кардіохірургії) працюють на сьогодні дуже добре в плані залучення пацієнтів.

Що стосується контекстної реклами в інтернеті, вона, безумовно, працює. Але не на тривалу перспективу, а тільки на період, поки рекламне оголошення показується в мережі. Кліків на нього зазвичай багато, проте значна їх частина – нецільова. Контекстна реклама добре працює в пошукових системах, в соціальних мережах гірше.

Як COVID-19 вплинув на медичний туризм?

Медичний туризм був єдиним дозволеним видом туризму від самого початку карантину. Якщо у людини невідкладна ситуація, пов’язана зі здоров’ям, її приймають на лікування. Але багато в організації поїздок на лікування за кордон, звичайно ж, змінилося. Певні країни вимагають обов’язкової самоізоляції протягом 14-ти днів після прибуття іноземних пацієнтів. Якщо пацієнти не готові витрачати на це 2 тижні, вони або не їдуть, або відкладають поїздку, або ж відправляються в країну, де таких вимог немає. Наприклад, зараз дуже великий потік медичних туристів до Туреччини, оскільки ця країна має мінімум вимог, які стосуються карантинних обмежень.

У ряді країн, якщо стан пацієнта критичний, йому досить зробити тест на COVID-19. При негативному результаті тесту починається лікування захворювання без 14-денної самоізоляції. Але при стані, який не загрожує життю людини, наприклад, при заміні суглобу, 2-тижнева самоізоляція обов’язкова. Це відсіває певне число потенційних пацієнтів.

Також варто відзначити, що в багатьох країнах, серед яких і Україна, через карантин не роблять деякі медичні послуги, які не вважаються невідкладними. Через це пацієнти змушені їхати на лікування в іншу країну, тому що завжди краще пройти курс терапії або зробити операцію планово, а не в екстреному порядку, коли хвороба вже в запущеній формі.

Якщо резюмувати, COVID-19, безумовно, вплинув на медичний туризм. Але він не зупинив діяльність галузі, а перерозподілив потоки пацієнтів: люди переважно їдуть на лікування туди, куди можна потрапити швидко, без обов’язкової самоізоляції.

Які додаткові документи необхідні для виїзду на лікування за кордон в умовах пандемії?

З нових – це лише тест на COVID-19. Взагалі кожна країна висуває свої умови в’їзду: десь тест потрібно робити на місці, десь вимагають результати тесту, проведеного вдома. Обов’язкова 14-денна самоізоляція також є далеко не в кожній країні. Все залежить від епідеміологічної ситуації в нашій державі та від того, куди їде пацієнт. У зв’язку з розвитком пандемії, вимоги змінюються часто, їх динаміку потрібно відстежувати.

Чи можна поєднувати звичайний туризм з медичним? Як це працює на практиці в умовах епідемії COVID-19?

Зараз медичний туризм – один з небагатьох варіантів для виїзду до Європи. Але потрібно розуміти, що пацієнт спочатку оплачує лікування, а лише потім приїжджає. Якщо він не приїде до клініки, а просто піде погуляти, гроші за лікування йому ніхто не поверне.

Які напрямки медичного туризму найпопулярніші серед українців?

Це оздоровлення, санаторно-курортне лікування за кордоном. До карантину українці активно їздили на термальні джерела в Угорщину, Словаччину, Чехію. Це дуже популярний напрям в усьому світі, так званий «термальний туризм».

Також наші співгромадяни часто їздять за кордон для лікування складних, рідкісних захворювань.

До яких країн українці найчастіше їдуть на оздоровлення і лікування?

Зараз однозначно №1 Туреччина. Також залишається дуже популярною Німеччина. Продовжують їздити до Ізраїлю, але вже рідше, ніж це було раніше. Також українці їдуть в Австрію, Італію, Іспанію, Грецію. У США вже дуже рідко: в основному для лікування генетичних захворювань.

Розкажіть, що означає послуга «друга думка»?

Це оцінка медичних виписок. Людина робить діагностику в своїй країні, отримує висновок і відправляє його разом з усіма знімками, аналізами до лікаря або консиліуму лікарів в закордонній клініці. Там їй прописується своє розуміння діагнозу і можливого лікування, робляться призначення. Найчастіше це заочна послуга, пацієнт безпосередньо не спілкується з лікарем. Коштує вона по-різному, в середньому 300 євро, в залежності від країни і клініки.

Які можливості медичний туризм відкриває перед пацієнтом?

Медичний туризм дозволяє людині швидко повернутися до нормального, активного, повноцінного життя. Коли говорять, що це дорого, я зазвичай відповідаю: ви через 2 тижні повертаєтеся додому здоровими. Ви можете працювати, радіти, любити, почати займатися спортом. У 90% випадків ви отримуєте повноцінне життя без болю. В Україні людина зазвичай хворіє довго. І, за великим рахунком, за вартістю лікування це буде одне й те ж. Тільки при виїзді на лікування за кордон людина платить відразу, а вдома буде платити потроху, поступово, стикаючись при цьому з різними неприємними ситуаціями. Інвестуйте у своє здоров’я і живіть щасливо.

Інтерв’ю брала Ольга Купріянова

What is your reaction?

Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

You may also like

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *